Transport we Francji w czasie pandemii

flaga Francji

W związku z trwającą epidemią władze Francji przedłużyły restrykcje w przemieszczaniu się do 11 maja. Poniżej wskazujemy najważniejsze informacje w zakresie wjazdu na terytorium Francji. W ramach stanu wyjątkowego w zakresie zdrowia we Francji obowiązują ograniczenia dostępu do Francji kontynentalnej i francuskich terytoriów zamorskich.

  • Od dnia 8 kwietnia 2020 r., każdy podróżny proszony jest o wypełnienie i posiadanie zaświadczenia o podróży ATTESTATION DE DÉPLACEMENT INTERNATIONAL DÉROGATOIRE VERS LA FRANCE MÉTROPOLITAINE, uzasadniając cel odbycia międzynarodowej podróży z zagranicy. Ten dokument należy przedstawić przedsiębiorstwom transportowym (autokary, linie lotnicze) przed wejściem na pokład, jak również organom kontroli granicznej.

Niezbędne jest posiadanie odpowiedniego zezwolenia na podróż służbową, wypisanego przez pracodawcę dla każdego kierowcy. Brak takiego formularza grozi karą od 135€ do 375€

  • Dopuszczalne jest zwiększenie dziennego czasu prowadzenia pojazdu, do dziesięciu godzin dziennie lub do jedenastu godzin dziennie dwa razy w tygodniu;

  • Wydłużenie tygodniowego czasu prowadzenia pojazdu, do 60 godzin tygodniowo i 102 w ciągu dwóch kolejnych tygodni (zgodnie z przepisami prawa).

  • Standardowe dokumenty delegowania w ramach „Loi Macron”, w tym obowiązek posiadania reprezentanta oraz konieczność przedstawienia przez kierowcę ważnej deklaracja SIPSI obowiązują bez zmian.

  • Kierowca jest odpowiedzialny za dokładanie wszelkich starań w minimalizowaniu rozprzestrzeniania się koronawirusa COVID-19, używając materiałów ochronnych tj. rękawiczek oraz maseczek. Kierowca zobowiązany jest do regularnej dezynfekcji rąk oraz przestrzeni przez niego używanych, klamek, wnętrza kabiny za pomocą specjalnych preparatów hydro-alkoholowych. Należy oprócz tego ograniczyć kontakty z ludźmi do minimum.

  • Stacje paliw wraz z restauracjami i punktami sanitarnymi funkcjonują normalnie dla kierowców.

  • Firmy transportowe powinny pozostawać w stałym kontakcie z punktami rozładunków, ponieważ zdarzają się problemy z odbiorem ładunków w miejscu docelowym (np. z powodu zamknięcia magazynu).